12 sie 2015

Marry GrandPré i Harry Potter


Z wielkim żalem zamykałam ostatni tom przygód Harrego Pottera i jego przyjaciół, było mi nie niewypowiedzialne przykro. Pewnie tak się czuło wielu miłośników tego młodego czarodzieja. Obecnie wspomnienia związane z lekturą jak i oczekiwaniem na kolejny tom powróciły, a to za sprawą telewizji TVN, która w piątki o godzinie 20 emituje film nakręcony na podstawie książki napisanej przez J. K. Rowling

Powróciły wszystkie emocje jakie towarzyszyły lekturze: niecierpliwość, ekscytacja, złość, radość, niedowierzanie. Przypominałam sobie moment zakupu pierwszego tomu i to niezdecydowanie jaki mi wtedy towarzyszyło, czy ta książka mi się spodoba czy warto na nią wydać pieniądze? Pragnę nadmienić, że byłam wtedy na obozie harcerskim i podczas czasu wolnego w Mikołajkach jakimś nieznanym mi sposobem zawędrowałam do niewielkiej księgarni. "Harry Potter i kamień filozoficzny"  leżał w palnie słońca na środku stołu. To wahanie i niezdecydowanie pamiętam do dziś dzień. Teraz wiem, że zakupienie pierwszego tomu było strzałem w dziesiątkę i wcale tego nie żałują. Książka urzekła mnie już od pierwszych stron. 

Marry GrandPré
Moją uwagę zwróciły ilustracje umieszczone na początku każdego rozdziału. Takie małe dodatki, które ilustrowały jakąś sytuację mającą miejsce we własnie rozpoczętej części książki. Polskie wydanie powieści było wzorowane na amerykańskim, więc okładki oraz zawarte w niej obrazki stworzyła ilustratorka Marry GrandPré pochodząca z tego kraju. (Była ona jedną osobą z nielicznego grona, która miała okazję przeczytać książkę J. K. Rowling przed premierą!) To właśnie jej prace ma okazję oglądać polski czytelnik podczas lektury książki opisującej przygody młodego czarodzieja. Mi osobiście podobają się ilustracje, które narysowała bo są według mnie takie delikatne, eteryczne jakby zaraz miały gdzieś zniknąć i nigdy się już nie pojawić.

A poniżej kilka prac Marry GrandPré ze świata Harrego Pottera:

Okładki książek*

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Harry Potter i Komnata Tajemnic
Harry Potter i wiezień Azkabanu
Harry Potter i Czara ognia
Harry Potter i Zakon Feniksa
Harry Potter i Książę Półkrwi
Harry Potter i Insygnia Śmierci

Dodatkowe ilustracje, które nie zostały opublikowane w książkach















* wszystkie ilustracje zostały zaczerpnięte ze strony ARTINSIGHTS

0 komentarze:

Prześlij komentarz