12 lut 2015

Nagroda Literacka Prezydenta Białegostoku im. Wiesława Kazaneckiego.


Miasto w którym mieszkam coraz bardziej mnie zaskakuje pod kątem literackim. Jednym z takich odkryć jest Nagroda Literacka Prezydenta Białegostoku im. Wiesława Kazaneckiego. Jest to już XXIV edycja, a ja się dowiedziałam o tym dosłownie dzisiaj. Nie wiem gdzie miałam głowę, że do tej pory o tym nie wiedziałam :/ 

[Nagroda Literacka Prezydenta Miasta Białegostoku im. Wiesława Kazaneckiego w obecnym kształcie, ustanowiona uchwałą Rady Miejskiej Białegostoku, przyznawana jest corocznie przez Zarząd Miasta, w oparciu o opinię komisji, zwanej Kapitułą. Nagroda przyznawana jest na wniosek lub z urzędu: twórcy (który urodził się lub mieszka albo którego twórczość dotyczy Białegostoku) za całokształt twórczości lub za książkę wydaną w minionym roku, bez rozróżnienia kategorii poezji i prozy.][ źródło]
Informacje na temat zgłaszania osób do nagrody można znaleźć na stronie oficjalnego portalu miejskiego Białystok.pl . 

Dzisiaj to jest 12 lutego 2015 r. o godzinie 18.00 na ul. Warszawskiej 19 w Centrum im. Ludwika Zamenchofa w Białymstoku, organizowane jest spotkanie z trzema nominowanymi osobami. Z całą listą nominacji można zapoznać się [tutaj].

Laureata będziemy mogli poznać podczas wręczania nagród, które odbędzie się 6 marca 2015 roku.

Na dzisiejsze spotkanie zostali zaproszeni:
  • Ignacy Karpowicz, nominacja za "Sońkę"

  • Piotr Nestorowicz, nominacja za "Cudowną"
  • Teresa Radziewicz, nominacja za "Rzeczy pospolite"



3 komentarze: