1 kwi 2015

Stosik: Marzec 2015

Marzec przyprószył śniegiem oraz, był miesiącem w którym ładnie przygrzewało słoneczko wywołując uśmiech na twarzy wielu osób. Kilka dni temu było tak ciepło, że zapragnęłam wyciągnąć rower i udać się na dłuższą wycieczkę wśród budzącej się do życia przyrody. Codziennie rano budził mnie radosny śpiew ptaków, które przysiadły na krzakach oraz drzewach w pobliżu mojego okna. Wszystko co przez zimę zostało uśpione budzi się do życia. Uwielbiam obserwować rozwijające się zalążki liści, pączki kwiatów :) Jednocześnie brakuje mi pięknej, malowniczej zimy, która potrafi przyozdobić otoczenie szronowymi igiełkami i malować prześliczne wzory na szybach . . . Ach obserwowanie świata przyrody potrafi przenieść mnie do innego świata i doładować moje akumulatory :) A teraz tylko pada i pada deszcz . . .

Mimo, otaczającego piękna marzec był smutnym miesiącem, lecz co minęło już nie wróci. Nie należy rozpamiętywać tego co było, tylko z podniesioną głową patrzeć w przyszłość. Jak się mówi „To co nas nie zniszczy, to nas wzmocni ”. No dobra dość tego marudzenia, pora przejść do sedna, w końcu marzec się skończył i pora na małe podsumowanie oraz stosik, który w tym miesiącu nie można nazwać minimalistycznym, ale o tym będzie troszkę później.

W marcu na blogu pojawiły się wpisy:

[Zapowiedź] Anne Bishop: Srebrzyste wizje
Zapowiedz Srebrzystych Wizji, trzeciego tomu serii "Inni" amerykańskiej pisarki fantasty Anne Bishop.

JESTEM ZASMUTKOWANY...
Smutna informacja dla wszystkich fanów Sir Terrego Pratchetta oraz Świata Dysku.

IV Międzynarodowe Targi Książki w Białymstoku
Długo oczekiwane informacje dla wszystkich podlaskich książkolubów i bibliofilów.

Helen Bowen: Kleo i ja
Książka polecana wszystkim miłośnikom mruczącego futerka oraz osobom, które lubią zapoznawać się z ludzkimi wzruszającymi historiami, podnoszącymi na duchu. 

I na sam koniec wyczekiwany stosik, większy niż ten lutowy lecz mniejszy niż ten co będzie w kwietniu :)

Stosik:


  • Przepisy mistrza Pawła Małeckiego - książka o tworzeniu słodkości. Pozycja ta wygląda wspaniale, ciekawe jak przepisy
  • Suzanna Clarke, "Jonathan Strange i pan Norrell", Wydawnictwo Mag -  nie mogłam się oprzeć przed kupnem, dodatkowo promocja z Taniej Książki była niezwykle kusząca
  • Terry Goodkind, "Skradzione dusze", Rebis - najnowsza książka a zarazem czternasty tom serii "Miecz prawdy". Zatęskniłam za Kahlan oraz Richardem
  • Terry Goodkind, "Trzecie królestwo", Rebis -  jak wyżej
  • Michael Dobbas, "House of cards", Znak - tytuł mówi sam za siebie :)
  • Terry Pratchett, "Kolor Magii", Prószyński i S-ka - pragnęłam zapoznać się z pierwszym tomem o Świecie Dysku. 
  • Philip Houston i inni, "Anatomia kłamstwa", SQN - jak rozpoznać kłamstwo, tego własnie można się dowiedzieć, z tej książki. Po obejrzeniu serialu "Magia kłamstwa" uwielbiam książki o takiej tematyce   
  • Jean- Luc Bannalec, "Śmierć w Pont - Aven", Czarne - wygrana w konkursie u anetapzn 
Stosik recenzencki:


  • S. J. Parris, "Profanacja", Albatros - od Kostnicy
I to by było na tyle.

13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny stosik :) Też mam przepisy mistrza Pawła - ciekawe czy uda mi się coś ciekawego stworzyć ;)
    Czytałam też "Anatomię kłamstwa" i muszę powiedzieć, że dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam patrzeć, jak wiosną wszystko budzi się do życia i w końcu za oknem robi się kolorowo :) Co do Twojego stosiku to żadnej z książek nie miałam okazji czytać, więc z chęcią przeczytam Twoją opinię co do nich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z miejsca kładę łapkę na "House of Cards", "Anatomia kłamstwa" i "Jonathan Strange i pan Norrell", ale Ty już doskonale o tym wiesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dzisiaj dostałam w bardzo miłym prezencie bezokazyjnym książkę Małeckiego :)) Jest cudnie wydana, to fakt :)) Uwielbiam piec, więc nie mogę się doczekać kiedy wypróbuję przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. na bogato :3 naprawde sporo spooooro sie znalazlo na liscie :) juz czekam na kwietniowe wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, w marcu na bogato. Ale boję się, że kwiecień będzie się jeszcze ciekawiej prezentował ze względu na targi książki jakie odbędą się :P

    OdpowiedzUsuń
  7. O to bardzo sympatyczny prezent. Jak na razie wszyscy się zachwycają tą książka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O pozycji "Jonatan Strange i pan Norrell" nie wiedziałam, zaskoczyłaś mnie Wiedźmo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiosna jest piękna, jednak na razie pada śnieg i deszcz z gradem :/ Mam nadzieję, że ta piękna pora roku niedługo powróci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Anatomia kłamstwa" to wisienka na torcie, że tak powiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nikt się nie spodziewa wiedźmiej inkwizycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. hihihi a to sie bedzie dzialo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię obydwóch Terrych ;D Kolor Magii jest świetny, ale mnie zawsze najbardziej podobać się będzie Kosiarz :D

    OdpowiedzUsuń